Další stavby
Stavba "Přeložka silnice I/57 v blízkosti místní části Pitárné" a stavba "Přeložka silnice I/57 v blízkosti místní části Damašek”.
Cílem vybudování přeložky silnice I/57 v místní části Pitárné je odstranění nevhodného a nebezpečného směrového oblouku a nahrazení plynulým směrovým a výškovým vedením.
Délka uvedené úpravy činí 2,3 km. V současné době je zpracována technická studie. Odhadované náklady na uvedenou přeložku činí 251 mil. Kč bez DPH.
Předmětem vybudování přeložky silnice I/57 v místní části Damašek je odstranění nevhodného a nebezpečného směrového oblouku a nahrazení plynulým směrovým a výškovým vedením.
Délka úpravy činí 1,8 km. V současné době je zpracována technická studie. Odhadované náklady na uvedenou stavbu činí 128,5 mil. Kč bez DPH.
Stavba "I/57 Město Albrechtice, obchvat”
Předmětná stavba se skládá ze dvou úseků. Prvním úsekem je úprava silnice I/57 ve stávající trase, tedy od začátku Města Albrechtice po most přes řeku Opavici. V tomto úseku se dnes nachází několik kolizních míst, která jsou v rámci záměru vyřešena. Od začátku úpravy do křížení řeky Opavice se jedná o rekonstrukci stávající silnice I/57 na požadovanou kategorii, rekonstrukci nevyhovujících křižovatek a vybudování oboustranných chodníků. Konec vedení trasy v zastavěném území je cca v km 1,0.
V rámci stavby je zpracována technická studie. Celková délka stavby činí 2,691 kilometru. Náklady stavby jsou odhadovány na 200,8 mil. Kč bez DPH (cenová úroveň roku 2016). V 02/2017 byla zpracována dokumentace o ekonomické efektivitě stavby (HDM-4) s pozitivním výsledkem.
V souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů(zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů bylo provedeno zjišťovací řízení. Uvedený záměr nebyl dále posuzován ve smyslu uvedeného zákona.
Dokumenty týkající se procesu zjišťovacího řízení jsou rovněž k dispozici na https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1400 .
Stavba "Silnice I/57 Krnov - SV obchvat”
Na předmětnou stavbu jsou vydána všechna stavební povolení. Ředitelství silnic a dálnic České republiky má právní vztah ke 100 % pozemků. Smlouva se zhotovitelem byla podepsána dne 14. 07. 2017.
Předání staveniště se uskutečnilo dne 25. 07. 2017, realizace stavby byla slavnostně zahájena dne 09. 08. 2017.
Celková hodnota díla činí 948.991.370 Kč bez DPH. Severovýchodní obchvat Krnova bude mít délku 7,742 km. Předpoklad ukončení stavebních prací 02/2021.
Předmětná stavba má kladnou EIA i ekonomické posouzení (HDM-4).
Stavba "I/57 Linhartovy”
Přeložka silnice I/57 v blízkosti místní části Linhartovy se nachází v km 17,5 až 19,9 provozního staničení. Délka řešeného úseku je cca 1,9 km. Navrhovaná úprava spočívá ve směrové a výškové úpravě části trasy silnice I/57, která vychází ze záměru veřejně prospěšné stavby vedené pod označením D63 v zásadách územního rozvoje Moravskoslezského kraje.
Na tuto stavbu je zpracována technická studie a kladné ekonomické posouzení (HDM-4), které bylo schváleno Ministerstvem dopravy České republiky. Zpracována je GTP, zpracovávají se podklady pro dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR).
V současné době probíhá v souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů zjišťovací řízení. Uvedené řízení zatím není ukončeno. Podklady ze zjišťovacího řízení jsou rovněž uvedeny na https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2069 .
Předpokládané náklady stavby činí 140.017.079 Kč bez DPH.
Stavba "I/11 Opava, severní obchvat-západní část.”
Na předmětnou stavbu byla v roce 2003 vypracována technická studie. V roce 2011 byl schválen investiční záměr. V roce 2013 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Aktualizovaný Záměr projektu byl schválen Ministerstvem dopravy 12. 2. 2015. Podrobný geotechnický průzkum byl dokončen v 05/2015. Vydané územní rozhodnutí nabylo právní moci 03. 07. 2015. V září 2016 byl odevzdán čistopis DSP. V současné době probíhají výkupy potřebných pozemků a inženýrská činnost související s vydáním stavebních povolení.
Předpokládaná cena stavby 1.203.623.000 Kč bez DPH. Podle návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2018 by mělo dojít k zahájení realizace stavby 05/2019 a k jeho ukončení 10/2022.
náhled stavby: https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M
Stavba "Silnice I/11 Opava, severní obchvat-východní část".
Jedná se o druhou etapu severního obchvatu Opavy, která navazuje na již zprovozněnou stavbu "Propojení silnic I/11 a I/56, Spojka S1 v Opavě". Jde o výstavbu silnice I. třídy v kategorii S 11,5/80. Celková délka úseku je 3,210 km.
Uvedená stavba je spolufinancována Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Stavba byla zahájena 03/2017 s jejím uvedením do provozu se počítá 01/2020. Cena této stavby činí 407.790.206 Kč bez DPH.
Předmětná stavba má kladné stanovisko EIA, které bylo vydáno v souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí). Veškeré podklady k procesu EIA jsou rovněž zveřejněny na https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1047.
Web stavby: http://www.obchvatopavy.cz/cs/
Video náhledu stavby: https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M
Stavba „I/57 Skrochovice, obchvat“
Na stavbu je od roku 2007 zpracovaná technická studie obchvatu obce Brumovice, část Skrochovice, kterou zadalo Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57 v rámci kompletace přípravy silničního tahu Ostrava–Opava–Krnov–Bartultovice. Stavba je v souladu s územním plánem Obce Brumovice. Na uvedenou stavbu bylo provedeno zjišťovací řízení v souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů. Dokumentace z uvedeného zjišťovacího řízení je rovněž zveřejněna na https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1130. Dále bylo zpracováno ekonomické posouzení této stavby metodou HDM-4 (2008).
Celková délka stavby činí 6,352 kilometru v kategorii 11,5/80. Předpokládaná hodnota stavby v cenové úrovni roku 2007 činí 756.022.714 Kč bez DPH. Ředitelství silnic a dálnic ČR vyhlásilo výběrové řízení na zhotovitele aktualizace HDM-4 a záměru projektu.
Stavba "Propojení silnic I/11 a I/56, spojka S1 v Opavě”
Stavba spojky S1 je I. etapou severního obchvatu města. Stavba byla zprovozněna koncem roku 2009. Stavba byla spolufinancována z Operačního programu Doprava 2007-2013.
Jedná se o dvoupruhovou komunikaci o délce 1,7 kilometru. Na její trase bylo vybudováno pět mostních objektů o celkové délce 401 metrů. Náklady na tuto stavbu přesáhly 700 mil. Kč.
Realizace této stavby byla oficiálně zahájena 28. dubna 2008. Probíhala podle schváleného časového harmonogramu. Stavba byla díky úsilí společnosti Skanska uvedena do provozu o dva měsíce dříve oproti schválenému časovému harmonogramu.
Stavba "I/11 Komárov”
Problematika směrového vedení silnice I/11 v Komárově je předmětem posuzování a diskuzí od roku 2001. Ze všech možných variant byla technicky posouzena varianta průtah a obchvatové varianty - sever a jih.
Uvedená variantní řešení byla posouzena z ekonomického hlediska, a to metodou HDM-4 a dále z hlediska dopadů na jednotlivé složky životního prostředí a veřejného zdraví, a to v souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí).
Celkové předpokládané náklady bez DPH jednotlivých variant jsou následující:
varianta průtah: 2,5 mld. Kč
varianta sever: 4,4 mld. Kč
varianta jih: 2,1 mld. Kč
S jižním obchvatem Komárova dlouhodobě nesouhlasí Městská část Suché Lazce. S průtahem vyslovila nesouhlas Městská část Komárov. Se severní variantou obchvatu Komárova pak nesouhlasí Obec Velké Hoštice.
Zpracované stanovisko EIA i výsledek ekonomického posouzení jednoznačně hovoří pro jižní variantu obchvatu Komárova.
Ředitelství silnic a dálnic České republiky je ve spolupráci se Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57 připraveno navrhnout takové technické řešení, které bude mít co nejmenší dopady do území.
Stavba "I/11 Nové Sedlice, obchvat”
Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 ve spolupráci s Obcí Nové Sedlice od roku 2014 intenzivně řeší jak vyřešit dopravní situaci na území této obce.
Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 poskytlo dotaci Obci Nové Sedlice na technickou studii průtahu a severního obchvatu.
Na obě tyto varianty již proběhlo v souladu se zákonem č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů zjišťovací řízení.
Dne 17. 05. 2017 Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství rozhodl, že záměr této stavby bude posuzován v rámci plnohodnotného procesu EIA.
V současné době tento proces probíhá do 07. 10. 2017 mohou být k uvedenému procesu podávány připomínky.